Tilmeldingen til NCFF-konferencen 2024 er åben
Kom med til vores gratis konference om nye digitale veje i fremmedsprogsundervisningen 5. december i Odense.
NCFF’s årlige konference stiller i 2024 skarpt på teori og praksis inden for digitale værktøjer i fremmedsprogsundervisningen - og ikke mindst på betydningen af den teknologiske udvikling for fremmedsprogsfagene.
Via oplæg, workshops, gruppediskussion og en afsluttende debat med et bredt sammensat panel af interessenter inden for fremmedsprogsområdet vil vi på konferencen sætte fokus på:
- at formidle ny viden om digitale værktøjer og brugen af AI i fremmedsprogsundervisningen og her introducere nye veje i praksis
- at tale om, hvordan de nye digitale muligheder påvirker sprog i uddannelsessystemet og i arbejdslivet
- at videndele og inspirere hinanden på tværs af sprog og niveauer
Konferencen er målrettet fremmedsprogsundervisere og andre interessenter på fremmedsprogsområdet på tværs af alle niveauer i uddannelsessystemet.
Dagen er med fuld forplejning, og det er gratis at deltage.
Lidt om programmet
På konferencen kan du blandt andet møde Thore Husfeldt, professor ved IT-Universitetet i København, og Janus Mortensen, professor ved Center for Internationalisering og Parallelsproglighed på Københavns Universitet, der sætter rammen for dagen med deres oplæg om store sprogmodeller, sprog og kunstig intelligens generelt, og den betydning udviklingen inden for tekstgenerativ AI kan få for fremmedsprogsundervisningen.
Derudover byder programmet på gruppediskussion, paneldebat og to parallelle workshopsessioner, hvor du således kan vælge to af følgende fem workshops:
- Sprogteknologier i fremmedsprogsundervisningen: fra chat med bots til online udveksling
Christian Dalsgaard, DPU - Aarhus Universitet.
- AI i fremmedsprogsundervisningen med særligt fokus på såkaldt teacher-facing AI
Kristine Bundgaard og Anders Kalsgaard Møller, Aalborg Universitet.
- AI i fremmedsprogsundervisning
Danièlle Eychenne og Christina Hellensberg, CFU - Københavns Professionshøjskole.
- Er vi på den - eller er vi med på den?
Henrik Køhler Simonsen, Copenhagen Business School.
- Hvordan kan chatbots og de bagvedliggende sprogmodeller bruges til at skærpe elevernes interkulturelle kompetence?
Jacob Stenløkke Bendtsen, Falkonergården Gymnasium og HF.
Tid og sted
Torsdag 5. december kl. 9:30 – 16:45
Comwell H.C. Andersen, Odense