NCFF's konference 2024: Nye digitale veje i fremmedsprogsundervisningen
NCFF’s årlige konference stiller i 2024 skarpt på teori og praksis inden for digitale værktøjer i fremmedsprogsundervisningen.
Oplysninger om arrangementet
Tidspunkt
Sted
Comwell H.C. Andersen, Odense
Arrangør
Via oplæg, workshops, gruppediskussion og en afsluttende debat med et bredt sammensat panel af interessenter på fremmedsprogsområdet vil vi på konferencen sætte fokus på:
- at formidle ny viden om digitale værktøjer og brugen af AI i fremmedsprogsundervisningen og her introducere nye veje i praksis
- at tale om, hvordan de nye digitale muligheder påvirker sprog i uddannelsessystemet og i arbejdslivet
- og ikke mindst at videndele og inspirere hinanden på tværs af sprog og niveauer.
Konferencen er målrettet fremmedsprogsundervisere og andre interessenter på fremmedsprogsområdet på tværs af alle niveauer i uddannelsessystemet.
Dagen er med fuld forplejning, og det er gratis at deltage.
På konferencen kan du blandt andet møde keynotes Thore Husfeldt, professor ved IT-Universitetet i København, og Janus Mortensen, professor ved Center for Internationalisering og Parallelsproglighed på Københavns Universitet, der sætter rammen for dagen med deres oplæg om store sprogmodeller, sprog og kunstig intelligens generelt, og den betydning udviklingen inden for tekstgenerativ AI kan få for fremmedsprogsundervisningen.
Derudover byder programmet på gruppediskussion, paneldebat og to workshopsessioner, hvor du kan vælge mellem fem spændende workshops:
Sprogteknologier i fremmedsprogsundervisningen: fra chat med bots til online udveksling v. Christian Dalsgaard, DPU - Aarhus Universitet
AI i fremmedsprogsundervisningen med særligt fokus på såkaldt teacher-facing AI v. Kristine Bundgaard og Anders Kalsgaard Møller, Aalborg Universitet
AI i fremmedsprogsundervisning v. Danièlle Eychenne og Christina Hellensberg, CFU - Københavns Professionshøjskole
Er vi på den - eller er vi med på den? v. Henrik Køhler Simonsen, Copenhagen Business School
Hvordan kan chatbots og de bagvedliggende sprogmodeller bruges til at skærpe elevernes interkulturelle kompetence? v. Jacob Stenløkke Bendtsen, Falkonergården Gymnasium og HF