"Det er godt, at eleverne hilser på de franske modtagere. Videoen er særdeles instruktiv for målgruppen om spisepausen i Danmark, ”Le repas du midi”, da der både er relevante oplysninger om de forskellige elevers frokostvaner, madlavningssekvenser optaget derhjemme (med humor) og scener fra skolen. Desuden italesætter eleverne kulturforskelle."
Herunder kan du se en videooptagelse fra et onlinemøde, som NCFF har afholdt med vindergruppen (Billedet på videoen fryser ca. halvvejs. Fejlen ligger i optagelsen fra onlinemødet)
"Det er tydeligt, at eleverne har gjort brug af materialet, sådan at de kan italesætte viden og fordomme om unge danskeres drukvaner – her bliver den bekymrede franske elev beroliget: Det ER ikke alle, der drikker meget! Det viser en nuancering af emnet i forhold til mange andre videoer om dette underemne ”Les fêtes et l’alcool”. Videoen er dermed fint henvendt til målgruppen."
"Der er et lille rollespil i interviewform om ”Le repas du midi”, som fungerer godt. Det er prisværdigt, at videoen er henvendt til franske elever; det ses fx i den afsluttende hilsen. Der tales i et godt tempo og med en god udtale."