Andersen, H. L.. & Blach, C. (2010). Tysk og fransk fra grundskole til universitet: sprogundervisning i et længdeperspektiv. Aarhus Universitetsforlag.
Blell, G. & Kupetz, R. (2011). Authentizität und Fremdsprachendidaktik. I W. Fund & L. Krämer (red.) Fiktionen von Wirklichkeit. Authentizität zwischen Materialität und Konstruktion (99-115). Transcript Verlag.
Bialystok, E. (2009). Bilingualism, The good, the bad, and the indifferent. Bilingualism: Language and Cognition. 12/1, 3-11. DOI:10.1017/S1366728908003477
Borg, S. (2015). Teaching for Success. Contemporary perspectives on continuing professional development. British Council.
Burn, A. and J. Durran (2007). Media Literacy in Schools, Paul Chapman Publishing.
Børne- og Undervisningsministeriet (2019a). Fælles Mål – Engelsk. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret 30.1.2023 på: https://emu.dk/grundskole/engelsk/faghaefte-faelles-maal-laeseplan-og-vejledning
Børne- og Undervisningsministeriet (2019b). Fælles Mål – Tysk. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret 30.1.2023 på: https://emu.dk/grundskole/tysk/faghaefte-faelles-maal-laeseplan-og-vejledning
Børne- og Undervisningsministeriet (2019c). Fælles Mål – Fransk. København: Børne- og Undervisningsministeriet. Lokaliseret 30.1.2023 på: https://emu.dk/grundskole/fransk/faghaefte-faelles-maal-laeseplan-og-vejledning
Daryai-Hansen, P. & Fernandez, S. (2019). Intern og Ekstern Tværfaglighed i Fremmedsprogsfag. I Krogager Andersen, Hobel P., Holgersen, S-E. (red.) Tværfaglighed og fagligt samspil. Aarhus Universitetsforlag,
Daryai-Hansen, P. (2021). Flersprogethedsdidaktik – en værktøjskasse for sproglærere. Konferencebidrag: https://engerom.ku.dk/ansatte/?pure=da%2Fpublications%2Fflersprogethedsdidaktik--en-vaerktoejskasse-for-sproglaerere(ee9e2d43-0177-47a7-8e15-a7ab915e60f0).html latest retrieved 0kt. 2021.
Daryai-Hansen, P., & Henriksen, B. (2017). Lærerkognition som centralt udgangspunkt for lærernes praksisnære professionsudvikling – en ny efteruddannelsesmodel. Studier I læreruddannelse Og -Profession, 2(2), 34–61. https://doi.org/10.7146/lup.v2i2.96704
Derewianka, B. & Jones, P. (2016). Teaching Language in Context. Second edition. University press
Drachmann, N. (2018). Sproglig opmærksomhed - en eksplicit tilgang til form i fremmedsprogsundervisningen. I Daryai-Hansen P. & Albrechtsen, D. (red.) Tidligere sprogstart - Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed.
Dewey, J. (2005). Demokrati og Uddannelse. oversat af Joachim Wrang. Aarhus: Klim
Drachmann, N. & Daryai-Hansen, P. (2018). Flersprogethedsdidaktik – byg bro mellem sprog i den tidlige tyskundervisning. Tidligere sprogstart – ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Daryai-Hansen, P. & Albrechtsen, D. (red.). København: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen, 277-288. https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/Daryai-Hansen_Albrechtsen__2018__Tidligere_sprogstart___ny_begynderdidaktik_med_fokus_p__flersprogethed.pdf latest retrieved okt. 2021
Europarådet (2018). Common European Framework of References. Learning, Teaching, Assessment Companion Volume with new descriptors. Lokaliseret 30.1.2023 på: https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989
Europarådet (2020). Common European Framework of References. Learning, Teaching, Assessment Companion Volume. Lokaliseret 30.1.2023 på: https://rm.coe.int/common-european-framework-of-reference-for-languages-learning-teaching/16809ea0d4
Simon Skov Fougt i samarbejde med redaktionsgruppen EMU: Scenariebaseret undervisning - hvad, hvorfor og hvordan gør du? https://emu.dk/grundskole/paedagogik-og-didaktik/undervisningsformer/scenariebaseret-undervisning-hvad-hvorfor-og latest retrieved okt. 2021
Fougt, S. S. (2021). Scenariebaseret undervisning, I KvaN , 119. 60-71.
Freire, P. (1972). Pedagogy of the oppressed. Sheed and Ward.
Garcia, O. (2013). Translanguaging - Language, Bilingualism and Education. Palgrave-Pivot
Gibbons, P. (2015). Scaffolding Language, Scaffolding Learning. Heinemann
Gibbons, P. (2018). Bridging Discourses in the ESL Classroom. Second edition. Bloomsbury
Gilmore, A. (2007). Authentic materials and authenticity in foreign language learning. Language Teaching 40(02), 97-118
Hallet, W. (2010). Viewing Cultures: Kulturelles Sehen und Bildverstehen im Fremdsprachenunterricht. I C. Hecke & C. Surkamp (red.) Bilder im Fremdsprachenunterricht - Neue Ansätze, Kompetenzen und Methoden (26-54). Gunter Narr.
Hansen, J. J. (2019). Læringsplatformsdidaktik. Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, (6), 32-55. DOI 10.7146/lt.v4i6.110925
Hansen, J.J. (2018). Digital Literacy – cognitive strategies, genre skills and situated practice. I: Bonderup, N. (ed). Designing for Learning in a Networked World. Routledge
Hansen, T.H. & Bundsgaard, J. (2012). Evaluering af digitale læremidler. Aarhus Universitet & Læremiddel.dk https://laeremiddel.dk/wp-content/uploads/2012/07/Pjece_Evaluering_af_digitale_l%C3%A6remidler.pdf latest retrieved okt. 2021
Jensen, B. F. & Jacobsen, S. K. (2020). Design af læremidler til engelskundervisningen på mellemtrinet. Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, (8), 62-93. DOI 10.7146/lt.v5i8.119778
Kramsch, C. (2011). The symbolic dimensions of the intercultural. Language Teaching, 44, 354-367.
Kress, G. (2010). Multimodality: a social semiotic approach to contemporary communication. Routledge.
Krogager Andersen, L. (2020). Tværsproglighedens veje. Om sproglig bevidsthed, tværsproglighed og didaktisk forandringsarbejde i en folkeskolekontekst (ph.d. afhandling) University of Aarhus.
Laursen, H.P. (2019). Tegn på sprog. Århus: Århus Universitetsforlag
NCFF (revideret den 19.2.2021). Faglig opkvalificering af lærere https://ncff.dk/fremmedsprogsstrategier/hvordan-styrker-man-fremmedsprog/faglig-opkvalificering-af-laerere/ latest retrieved okt. 2021
NCFF (revideret den 3.6.2021). Behovsundersøgelser i sprogfagene i det danske uddannelsessystem https://ncff.dk/didaktisk-udvikling-viden-og-behov/behovsundersoegelser/ latest retrieved okt. 2021.
Mercer, S., & Dörnyei, Z. (2020). Engaging language learners in contemporary classrooms. Cambridge University Press.
Petterson, M.P. (2019). Potentialer for interkulturel dannelse i elevers praksisser i folkeskolens tyskundervisning: Et studie af spændingsfeltet mellem tyskfagets teoretiske, retoriske of kulturelle praksis. Ph.d.-afhandling. Odense: Syddansk Universitet
Risager, K. (2007). Language and culture pedagogy: from a national to a transnational paradigm. Multilingual Matters.
Rose, G. (2016). Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials, 4th ed. SAGE Publications
Skovmand, K. & Hansen, T.I. (2011). Fælles Mål og Midler - læremidler og læreplaner i teori og praksis. Klim
van Lier, L. (1996). Interaction in the Language Curriculum. Awareness, Autonomy and Authenticity. Longman